Sicilien

Och där var äntligen semestern bokad!
 
Alltså guuuuuud vad skönt det ska bli med semester och att inte behöva göra ett skit. Jag känner mig helt slut hela tiden så att få åka till vackra Sicilien i en vecka är väldigt efterlängtat! Tyckte att detta hotellet verkade så himla mysigt och jag tror att det blir superbra! Man behöver inte så mycket mer egentligen än sol, palmer och möjligheten att bada eller hur?



Second week

Vilken erfarenhet detta är!
 
Idag börjar den andra veckan på min praktik och den är redan så otroligt mycket bättre än min förra. Kan knappt bärga mig tills i höst då jag ska få vara på akuten eller IVA. Just nu är jag som sagt på kirurgen där jag trivs bra. Det är mycket intryck men otroligt lärorikt! Imorgon ska jag vara på själva mottagningen och på fredag ska jag vara med nere på röntgen. Hoppas på att få vara med lite vid uppvaket också. Det jag är mest taggad för är nog att få vara med på operation i början på maj!
 
Är lättad över att jag kunnat jobba en massa med nu för jag tror nog minsann att jag ska boka mig en resa snart. Ska boka en semesterresa med Sebbe också men jag är sugen på en upplevelse/äventyrsresa igen. Att den till och med kanske går till ett land jag verkligen längtat efter är inte helt fel det heller.
 
UPDATE! Jag håller på att göra om här så om något är knasigt eller inte fungerar så vet ni varför!



Pictures from London

Vandrade runt och njöt av det underbara vädret. Helt ärligt så var jag väldigt irriterad över solen. Sebbe skrattade mest åt mig för att jag var arg över att solen sken och tyckte att alla bilder blev fula. Hatar att fota i direkt solljus!
 
Efter att ha varit på Churchill War Rooms och vandrat förbi Dave Camerons hus så vandrade vi vidare mot Buckingham palace där vi såg detta på vägen. 
 
Var först in på Madame Tussauds och besökte Brangelina. Jag stirrade obehagligt länge på Brad Bitt för att han såg så äkta ut att jag faktiskt trodde att det var han, haha!
 
Medan jag njöt av att se på Brad Pitt så tog Sebbe och Kim Kardashian selfies.
 
Självklart hängde jag lite med ett par favoriter också. Lite besviken på Beckham men hans nya docka såg sjukt mycket bättre ut än den förra som jag såg sist jag var här 2008. Skrek dock högt när jag såg BB-8. Alltså älskar honom, haha!
 
Träffade på lite andra personer efter att ha gått catwalk med Cara Delevigne och Kendall Jenner. Haha blev så sjukt fula kort så de tog jag bort direkt i kameran! Lite besviken på Adele med, hade förväntat mig mer!
 
Sebbe slogs lite med Darth Vader och hängde sedan med Captain America. Såg en 4D bio direkt efter att den sista bilden togs som var grym! 
 
Boybands fanns det gott om!
 
Lite blandat från Madame Tussauds.
 
Sebbe var finast i världen och jag var ungefär såhär glad hela tiden som jag är på sista bilden. Mer utav detta tack!



London

Hello darlings!
Här har ni en bild på mig som står och är jävligt glad samtidigt som jag är fundersam över vad Sebastian egentligen håller på med bakom kameran. 
 
Är hemkommen från underbara London där jag hade det superbra. Vädret var fantastiskt, ätit en massa gott och bara njutit! Grät sista dagen för att jag inte ville åka hem till verkligheten igen. Nu är jag hemma igen vare sig jag vill det eller inte men gud vad jag vill ut och resa igen! Vi har redan pratat om en weekend till och vart vi ska resa i sommar. Har börjat få en sådan längtan efter att resa nästa vår när jag är klar med skolan men det får vi se. 
 
Någon väska blev det inte för jag kunde verkligen inte bestämma mig. Jag köpte faktiskt inte någonting, haha! Köpte lite grejer till ett par kompisar, that's it. Hoppas de blir glada för de iaf.
 
Hade med mig kameran jämt, vart vi än gick men tog typ inga bilder alls? Måste skaffa mig en mindre kamera att ha med på resor för att ha min stora systemkamera går inte. Den är sjukt tung och otymplig!
 
Fått mitt schema för min praktik på sjukhuset idag och jag ska vara på kirurgen och få vara med under en operation om jag läste rätt i mina papper jag fick hem. Otroligt taggad och äntligen är det bara 2 veckor kvar tills det är dags!
 
Just nu sitter jag och pratar i telefon med min bästa Indira och har precis packat ihop lite grejer inför imorgon. Det är äntligen dags för att dricka vin, dansa med Matt Healy och få vistas i underbara Stockholm igen. 



This feeling

Alltså vilken känsla det är!
Kommer aldrig sluta tjata om hur bra konserter/festivaler är, aldrig! Det är min allra största hobby och jag drömmer om att kunna fota det och bli lika duktig som Emma Svensson, Adam Elmakias & Fabian Wester, varav den sistnämnda har tagit alla dessa bilder. Nämnde att vi syntes i videon men jag syns ju klart och tydligt på första bilden med en asgo tjej som jag gärna önskar att jag mindes namnet på, haha! Synd ändå att det inte var Lovisa istället, hade älskat sönder den bilden så mycket då!
 
Summerburst är bokat och så även Kent. Bokade även Springsteen för ett tag sedan och imorgon ska jag packa och fixa en massa för det är äntligen dags att flyga till London igen. Fyfan vad fint det ska bli.



WESTBO

Bilder från i fredags.
Jag fick spontant en förfrågan om att fota på en gymnasiefest som Westbo event anordnade då deras fotograf var sjuk. Tyckte det var riktigt roligt med tanke på att det var så många som gärna ville vara med! Lite skillnad från Harrys där de gömmer sig eller ber en dra åt helvete. Uppskattad på jobbet? Not really.
 
I vilket fall ska jag fota imorgon igen på en annan fest de anordnar. 100 dagars kvar till studenten eller något sådant har jag för mig att det var så kommer nog inte riktigt lika många denna gången men det ska bli kul! Just nu så blir det att plugga för min del då jag har ett stort prov på fredag och sedan ska jag nog gosa ner mig i sängen och se på The Walking Dead. Kommer ha fullt upp imorgon då de vill att jag kommer till jobbet så fort jag kan efter skolan och sen blir det även att fota som jag nämnde. Tycker om att ha mycket på gång så jag ska inte klaga!
 



Summer On

Official aftermovie från Summer On i Båstad förra sommaren.
Men åh vad taggad jag blev nu på livemusik! Som vanligt med andra ord men finns det något bättre? Lite kul att man kan se mig och Lovisa i videon med men det kanske inte är så konstigt med tanke på att vi stod längst fram. Syns ju inte direkt så tydligt men kul var det i alla fall och jag kan knäppt bärga mig över att kunna boka summerburst snart! Bokade ju biljetter till Beyoncé med för ett tag sedan och vet typ en miljon saker till jag vill boka. Vill fan gå på allt, haha!



Counting

Hej igen!
Det ekar tomt här emellanåt men det är kul att ni tittat in här ändå trots att jag inte uppdaterat på en månad. Fullt upp med skola & jobb som vanligt och självklart blev jag sjuk nu i helgen men det är redan på bättringsvägen! Biljetter upp till Stockholm är bokade till The 1975 i april och för att hälsa på min syster nu till helgen. Ska bli så kul att få träffa henne igen! Inget planerat än så länge mer än att jag ska försöka hitta ett par nya jeans och lite nytt smink. Har för övrigt tagit bort min fransförlängning nu och ska försöka hålla mig borta från det ett tag. Får se hur länge det går med tanke på hur naken jag känner mig utan den men det är samtidigt skönt att slippa den. Tänkte för övrigt passa på att faktiskt lära mig att lägga eyeliner nu för med den förlängningen var det nästintill omöjligt, haha!
 
Har mycket kul att dela med mig av så hoppas att jag tar mig tiden att göra inlägg om det. Inte första gången jag skriver om något och sen glömmer jag bort att lägga ut det här. Tänkte i vilket fall försöka göra en årsresumé av 2015 (ja, månader efter alla andra) för att jag tycker att det hade varit kul! Ha det så bra så länge så hörs vi snart igen!



UGH!

 
Alltså är så jävla taggad!
3 dagar efter att jag kommer hem från London så ska jag upp till Stockholm och äntligen se The 1975! Sist de var i Sverige så var det något fel på ticnet när jag skulle boka så fick tyvärr ingen biljett och som jag hatat på ticnet sedan dess! Inte nog med att de spelar i Stockholm i april så ska de även till Bråvalla i sommar och de spelar samma dag som mina andra favoriter Bring Me The Horizon. Om jag ska gå? Självklart!



Jobb, jobb, jobb

Bilder från min senaste kväll på Harrys
Sitter i detta nu och skriver på en inlämning om demens och känner att jag pressar mig till mitt yttersta. Skolan är igång för fullt och det känns som att jag har hur mycket som helst! Läs en bok där, tre inlämning hit, och fem prov dit. Jobbar dessutom så mycket nu med samtidigt. Är knappt hemma längre men känner att jag äntligen har det tempot jag vill ha. Jag jobbar långt mer än de timmar som jag har som min minigräns varje månad, jag tränar ett visst antal gånger i veckan och kör skola med plugg utöver det. Frågan är bara när jag ska ha tid med ett socialt liv också, eller när jag inte kommer orka med det här tempot längre. Jag kör på så länge det går!



Wekeend

Äntligen en ledig helg!
Okej jag ska jobba 4 timmar ikväll men sen så är jag ledig vilket är grymt skönt! Sover hos Sebastian inatt och så går vi väl förmodligen och tränar innan vi åker till Sara i Borås imorgon. Var med henne och handlade grejer för ett tag sedan då hon flyttat nu i höst så ska bli kul att se hur lägenheten blivit! Vi har bestämt att vi ska laga tacos så jag låter Sara & Sebbe sköta det så gosar jag med hennes kattunge istället. Tycker att det låter som en bra plan!



Fransschampoo

En så himla underbar uppfinning!
Har hållt på med fransförlänging ett bra tag nu så att införskaffa mig denna var nästan ett måste. Man ska ju helst inte hålla på att "gnugga" och irritera vid fransroten så att fästet lossnar på fransarna vilket innebär att det har varit väldigt svårt för mig att t.ex få bort sminkrester precis vid fransroten. Tycker att den här är super då den är så smidig att använda och dessutom ekologisk! Lite synd bara att jag råkade tappa den så att lite mindre än halva inehållet rann ut men det är så det går om man är klantig!



Fitnessguru

Hämtade ut ett paket idag!
Sebastian behövde fylla på sitt lager så jag passade på att köpa proteinpulver och aminosyror jag också. Fick även en proteinbar och en workoutlog. Får se hur duktig jag kommer vara på att fylla i den dock, haha! Ska bli intressant att pröva med tillskott för en gångs skull. Vill ändå påstå att det har gått bra utan men kul att pröva! Allt från Fitnessguru.



Wanties

1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6
 
Alltså drömmen att äga någon av dessa!
Nämnde som sagt tidigare i inlägget om London att jag troligen kommer köpa en väska/plånbok när jag är där. Dessa är bara några av de fina skapelser jag drömmer om! Man kan väl säga att jag samlade ihop mina svarta favoriter, haha! Svart är ju ändå världens bästa färg? Vilken jag köper i London är dock en bättre fråga. Nr 4, Sarah wallet från LV har jag suktat efter länge men det har jag även över Celiné väskan, nr 3 också... Det kommer säkert sluta med att jag inte köper någon alls bara för att jag inte kan bestämma mig, haha! Återsår att se! 



Dyrberg&Kern

Örhängen härifrån.
Jag och min syster är så dåliga på att komma på presenter till varandra så när vi fyllde år i oktober så fick vi välja ut något istället för en viss summa som den andra betalade. Jag valde dessa örhängen från Dyrberg&Kern. Har en ring från samma märke som jag fick i 18-årspresent som jag använt flitigt. Hade den i princip varje dag tills jag började på hemtjänsten då jag inte fick ha några smycken på händerna.